L8

Vår inre kritiker

Jag har lyssnat på en sådan bra podd för någon vecka sedan och som jag gärna vill tipsa om. Den är inspelad av Yoga Girl (Form the heart, conversations with yoga girl) och handlar om allas vår inre kritiker. Du vet den där rösten inne i ditt huvud som fyller dig med tvivel och säger att du inte kan. Rösten som säger att alla andra är bättre och att du är otillräcklig.

Förhoppningsvis är rösten inte en stor del av din vardag, eller kanske inte alls? I så fall grattis! I podden berättar flera blivande yogaledare om vad deras inre kritiker säger till dem. Det är hårda ord. Ors som vi nog aldrig skulle säga till någon annan människa. 

Men i podden pratar de också om vad den inre bästa vännen säger. Din egna lilla cheerleader. Den som istället säger hur duktig du är och att du kan klara det du tar dig för. Den som säger till dig hur fantastisk just du är!

Jag kan varmt rekommendera att lyssna på både del 1 och 2 av denna podd rörande den inre kritikern. Den kändes på många sätt väldigt nära, och det var flera gånger som jag var nära tårar för att jag kände igen mig i deras ord.

 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress