L8

2018
Tiden tickar ner och 2018 går mot sitt slut. Det har varit ett väldigt händelserikt år, även om det inte riktigt synts här på bloggen. Eller det kanske är bristen på inlägg som skvallrar om detta?
2018 började starkt med att jag och sambon blev maka och make. En helt fantastisk helg som jag aldrig kommer glömma! Vi sa jag tillvarandra i Älvdalenskyrka tillsammans med nära och kära.

Vännerna överraskade dessutom med en mösexa för oss båda någon vecka innan, så kul! Jag fick testa curling och maken go-cart innan det blev gemensamt party på kvällen.

Därefter bar det av på bröllopsresa till England. Vi hade hyrt ett hus ute på landsbygden där ena halvan av veckan spenderades innan vi tog en weekend i London. Massor av te, scones och afternoon tea. Vi hann med besök till Bletchly park, Warner Bros Studios, Schelock Holmes -museet och två musikaler.

Väl hemma var det stort fokus på jobb då jag under april skulle få chansen att täcka upp för en mammaledighet, kändes som att jag bodde på jobbet under perioden. Dock hann vi med ett bröllop i fina Edsåsen. Klänningen hade jag sytt själv och tycker att det blev riktigt bra!

I maj fick vi möjlighet att vara med på Unicefs insamlingsgala på Cirkus, väldigt häftigt att vara med på inspelningen av ett direktsänt program.
Därefter fick vi äntligen till en helg där vi firade att svägerskan tagit examen, och vi bjöd på en spahelg i Högbo. Fantistidkt god mat och välbehövlig relax.

Juni och en resa till Cypern på min första semestervecka. Sol, bad och träning! Hotellet hade en fitness instruktör som jag och svägerskan fastnade för. Slutade med att vi gick på 3-4 pass om dagen, det var fullt upp med att ha semester med andra ord!

Hem igen för några veckors jobb innan nästa semesterperiod.
De lediga veckorna började med ett vansbrosim och en vecka i Älvdalen, två av mina favoritaktiviteter. Väl hemma var det dags för trädgårdsarbete. Då de ska gräva ner både fiber och elkabel blev vi lovade uppgrävning av stubbarna från vår granhäck. Det krävdes dock att granhäcken skulle ner först... Riktigt slitgöra, men gick relativt fort och vi blev klara på en vecka. Mitt under trädgårdsinsatsen slog den värsta hettan till vilket innebar, förutom en väldig värme, att vårt vatten i brunnen tog slut. Vi fick hitta på andra lösningar för att få vardagen att funka. Vattenet har vi ännu inte helt kommit tillbaka, men under november fanns det i alla fall så vi kunde få vatten ur kranen. Resternade semesterdagar spenderades i trädgårdslandet och en "make-over" av rabatterna runt huset, ett drömprojekt jag haft sedan en tid tillbaka. Ska bli så skoj att börja odla till sommaren.
Tillbaka från semestern blev jag erbjuden att stanna kvar på jobbet som jag tillfälligt hoppat in på. Jag tackade ja då jobbet gav en välbehövlig utmaning och innebar att jag fick gå dagtid.

September och den årliga helgen med de gamla uppsalakompisarna, alltid lika skoj! Kosan styrdes denna gång till Åre. Spännande att se fjällen utan snö!

Väl hemma var det dags för prisresa. I februari vann jag nämligen pris för goda insatser på jobbet och det belönades med en resa till Italen. Vi besökte en kund och fick en rundvandring i Rom, förutom en massa god mat.

Väl hemma var det bara att packa om väskan och styra kosan mot Lindvallen och nästa vandringshelg.

Hem några dagar igen innan ompackning för jobbresa till Frankfurt. En workshop och redovisning av ett EU-projekt som jobbet är med i. Spännande att resa i jobbet då jag inte fått göra det förut.

När höstmörkret sen började lägga sig drog jag och maken i gång vårt första renoveringsprojekt hemma i huset, uppfräshning av sovrummet. Visserligen inget större arbete, men dock vårat första.

Under hösten var det dessutom makens tur att spendera mycket tid på jobbet. Tur att jag nu gått över tilldagtid, så vi hade helgerna ihop.

December har nu några få timmar kvar innan Januari ger sig tillkänna. 2018 har verkligen levererat och tiden har verkligen rusat förbi. Även om jag inte fått ner upplevelserna på pränt finns de kvar i minnesbanken.

Men nu är jag väldigt spänd på 2019, då det kommer bli en stor förändring i mitt och makens liv!