L8

Rensning
 
Sakta med säkert börjar pappas hus bli klart för sina nya hyresgäster. Det tar sin lilla tid, men det börjar faktiskt likna något! Många av möblerna har blivit hämtade av nya ägare, det har blivit flertalet besök till återvinningen och en drös till stans seconhandbutiker.
 
Ibland gör jag några ganska roliga fynd i mitt rensande. Idag till exempel gick jag igenom bokhyllorna på kontoret och hittade lite papper från när jag gick på högstadiet. Bland dessa fanns en sökes-annons som jag skrev till ett föräldrarmöte. Läraren läste upp texten och den förälder som kände sig träffad fick hojta. Vad jag vet kände pappa igen sig i annonsen.
 
 
"Sökes: En man i sina bästa år är försvunnen. Han sågs senast i urskogen där han ofta håller till. Han har lätt kulmage och tjocka axlar som han gärna vill att någon ska massera. På kvällarna syns han oftast vid datorn där han gör bokföringen med en kopp vanligt kaffe och tre digistivekex med ost på. Han älskar biggaråer och vindruvor. Han är runt 40 årsåldern och jag tror inte han skäms så mycket för det. Hans svaghet är hans glömska som en viss person retar sig ganska mycket på. Om du hittar denna person, kontakta Lotta i klass 7D." 
 
En ganska träffsäker beskrivning om jag får säga det själv! Jag fnissade ordentligt när digistivekexen kom på tals :)
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress