L8

Ledig!
 
 
 
Semester! En hel vecka! Så behövligt!
 
Som skiftarbetare får jag inte välja mina semesterveckor själv utan får ta det som bjuds. På mitt jobb är semestern uppdelad i två perioder, en vecka i ena änden av sommaren och tre veckor i den andra. Eftersom jag har min tre veckor i augusti fick jag min singelvecka nu. 
 
Detta innebär en vecka i pappas hus, med trädgårdsarbete, bokföring och städning. Jag tar dagen som den kommer och hittar på göromål som jag känner för. Det enda som måste göras är att packa mina pinaler och sådan som jag är rädd om från huset och ta med det till Gävle. Men så mycket tid det tar, för varje pinal blir jag så nostalgisk och jag måste antingen pilla eller drömma mig tillbaka om det jag upplevt kring prylen. Att gå igenom fotoalbumen vad en riktig helkvälll kan jag säga! Tur att jag har en hel vecka på mig :)
 
 
På måndagen var det också inbokat urnsättning för pappas aska. Det var näst intill jobbigare än begravningen. Vi fick själva bära ut urnan till graven och sänka ner den, samtidigt som klockorna klämtade. Jag vågade inte ta i urnan. Fasters man fick bära och hissa ner den. Det bara knöt ihop sig i magen när jag såg urnan. Jag vet inte varför, men jag kände mig väldigt rädd.  
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress