L8

Kyla!
 
Snön har äntligen kommit och kylan lika så! Termometern visade -20C på morgonen. Kallt säger vissa, äntligen säger jag. Som jag har väntat på snö och minusgrader. Det var med hoppande fötter som jag tog mig ut för att skotta uppfarten. Barnsligt glad kan kanske vara ett mer passande ord. Alla årstider har sina fördelar och är väldigt vackra, men min favorit är ändå den kalla vintern. Allt är lungt, fridfullt och fantastiskt vackert.
 
 
I Mårtsbo verkar det ha kommit lite mer snö än in mot stan och betydligt mer jämfört med Falun som vi hälsade på igår.
 
 
Älskar mitt Mårtsbo!
 
 
För att hålla värmen denna kalla dag har det eldats flitigt i vedspisen i köket. Dagens lunch fick faktiskt tilllagas på denne, dock behöver jag öva mig på att koka ris på spisen eftersom det var svårt att få till värmen. På kvällen har jag även tänt i insatsen i vardagsrummet. Båda räcker utmärkt för att hålla värmen och varken radiatorer eller värmepump har varit på. 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress