L8

Hundvakt
 
Jag har haft en hel del djur i min närhet som barn. Kor, hästar, höns, kaniner och katter har gjort mig sällskap då mamma och pappa varit upptagna. Men jag har aldrig haft en hund. Så denna vecka kändes lite extra förväntansfull då jag skulle ställa upp som hundvakt. 
 
Min förhoppning inför veckan var att vovven skulle få mycket motion och att han skulle få roliga saker att göra. Många promenader blev det och mycket godis (till hunden!) gick det åt och jag tror att vi båda hade ganska skoj.
 
 
Vädret var under veckan ganska varierande och vi fick vistas i både geggamojja och mjuk nysnö. Måste säga att jag inte är ett stort fan av geggamojja och en vovve med mycket päls. Men det var spännande att faktiskt få en motvillig hund att hoppa i badkaret för en avsköljning. 
 
 
Det som jag uppskattade mest med veckan var att det var ett måste att komma ut på promenad. Ut i skog och mark och upptäcka nya stigar och vägar. Ett utmärkt sätt att faktiskt lära känna stället jag nu bor på. Tänk så fint det är! Och vad skönt det var att vara ute mesta delen av dagen. Förutom promenader var vi en hel del i trädgården där det fanns en del pyssel att göra eller helt enkelt leka lekar. Tror både jag och hunden sov gott på natten. 
 
Veckan är så till enda och sambon och jag är åter själva i stugan. Lite tyst får jag medge att det är, för det var ganska trevligt att ha någon att prata med även om han inte svarade så mycket! Kan faktiskt tänka mig att skaffa en hund senare i livet, för det var väldigt givande. Lyckan i ögonen när vi äntligen lyckades med ett tricks eller kommando eller om vi bara skulle ut en stund, var väldigt värmade att få. 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress