L8

Nedräkning
 
1 ½ nattskift kvar innan semestern tar fart, så skönt det ska bli! Det är verkligen efterlängtade veckor som vilar vid mina fötter. Även om jag verkligen försökt att ta vara på sommaren med små utflykter och upptåg så går det inte att komma undan att jag faktiskt jobbat extra många skift senaste tiden. 
 
Det känns både bra och dåligt att ha en sen ledighet i år. Bra på så vis att den fortfarande är kvar, en karamell som jag kunnat sug länge på. Kollegorna kommer tillbaka från sina ledigheter, men jag har min kvar. Dåligt på så vis att ledigheten är just så sen. Det är många långa skift på jobbet och man känner sig väldigt urpumpad.
 
Det är en del som är inplanerat på ledigheten, men det finns fortfarande utrymme för spontaniteter. Älvdalen, Aspeboda och Cypern är de platsena som jag kommer spendera min tid på. I Aspeboda väntas det en del grävande och snickrande, det som står främst på agendan är att räta upp pålarna under uterummet. Sen får vi se vad som jag hinner med. Jag har gjort en del arbeten på huset under sommaren, men jag har lite tappat farten efter allt tjafs som blivit. Träd har fällts, rabatter rensats och jag har rensat lite inomhus. 
 
Men den stora höjdpunkten på semester är självklart min utmaning, Stora Stöten Swimrun. Jag är både laddad och väldigt nervös. Jag har tagit det relativt lugnt med löpningen eftersom jag märkt av knäna då jag kört flera pass i rad. Men imorgon blir det ett långpass iaf för att testa konditionen. Simningen har jag kunnat köra desto mer av. I torsdags förra veckan blev det också 3mil cykling toppat med 1h utomhusjympa och jag kände mig så energifylld. Det var som att det fanns hur mycket som helst i kroppen! Bådar gott :) Till helgen ska jag köra några riktiga swimrunpass i Älvdalen och ev ett i Falun på tävlingsbanan tillsammans med Jessica. Weee! 
Ann-Mari

Hon som spar, hon har!
Heja heja!
Veckan efter (20/8) är det min tur :D

Svar: Och då hålls tummarna för fullt :)
L8

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress