L8

H-O-C-K-E-Y
 
Sen jag flyttade till Gävle har jag märkt att sport ligger dess invånare väldigt varmt om hjärtat. Speciellt hockey. Även fotboll verkar ligga högt upp på listan, men främst hockey. Varje dag det är match för något av gävles hemmalag uppmärksammas det bla av att bussarna kläds med flaggor vajandes med lagets logga. På jobbet har jag även märkt av en stämningshöjare när det är matchdags. Så till min stora lycka fick jag nu tillfälle att se vad det är för spektakel som dessa Gävlebor håller kär. Jag har fått gå på hockey. Brynäs -MoDo. 
 
 
Det började med en bussresa, följt av träff med sportchefen och lite inför-matchen-talk, trerätters och match. För mig som aldrig varit på en svensk hockeymatch var det extra spännande att träffa sportchefen och få lite info om spelarna och matchen. Eftersom mina kollegor är väl insatta blev det många bra frågor och jag kände mig riktigt taggad. Matchen var visserligen oviktig. Inget resultat kunde påverkas av matchen, så det fanns lite vibbar av att det inte skulle bli någon spänning. Men för mig räckte det fint, men det kunde kanske varit lite mer åskådare i publiken. Så nästa gång får det nog bli ett möte mellan Brynäs och Leksand. 
 
Helt klart trevlig kväll och jag kan absolut tänka mig att gå på hockey igen!
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress