L8

Iiiiii!
 
Till helgen vankas det midsommar, men också ett styrkeprov. Som ett genrep till Vansbro ska jag på söndag genomföra Runn Open Water, ett lopp som är 2500m långt. Jag känner mig väldigt taggad men också lite nervös. 
 
Vädret och en inflyttning har inte riktigt gjort att simträningen fått första prioritet. När jag för några dagar sedan tänkte ge mig på ett första dopp märkte jag att stället jag brukar simma på var stängt. Det pågår att vägbygge strax utanför och tydligen vill de hålla badplatsen stängd under tiden. Så jag har alltså fått leta efter ett nytt simställe.
 
I dag tog jag bilen till Sandviken i förhoppningen om lite simlycka.
 
Lite ruggit väder, men helt okej för en simtur. Det bästa med badstället, Storsjön är att vattendjupet är i brösthöjd över ett stort område. Så det går alltid att sätta ner fötterna om det känns konstigt , i och med att jag var ute själv och simmade är det en väldig trygghet.
 
Jag har alltid tyckt om att vara i vatten. Under sommarloven var jag oftast mer blöt än torr och jag älskade det. Kanske är det därför som jag gillar att simträna lite extra. Men konstigt nog var det först för tre år sedan som jag tog mina första crawltag. Innan har det mest handlat om att hålla andan och hämta saker på botten som gällt. Men i och med mina klassikerdrömmar så tyckte jag att crawl var ett måste. 
 
Sen ska jag erkänna att det krävts väldigt mycket träning att lära mig crawl. Speciellt att få till andningen har krävt otal längder och simmande tvärs över sjön i Älvdalen. Men de små framstegen har gett ett driv att bli bättre och att åter få leka vattendjur har inte varit helt fel! Jag känner mig som en riktig säl, smidig i vattnet men lite klumpig på land.
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress