L8

Den Största utmaningen
 
Dan före dan före doppare dan. Eller hur det nu ska sägas? Julen knackar snart på dörren och den kommer inte att bli som vanligt, för jag kommer fira den hemma i huset! Det känns fantastiskt konstigt. På julen ska man ju åka till föräldrarna inte tvärt om. Den stora anledningen till rokaden är att jag måste jobba på julafton. Så för att jag inte ska behöva spendera den själv kommer sambons fina familj och gör oss sällskap. Det ska bli så mysigt, med undantag av jobbet förstås. Julgranen står i foten och väntar på att få komma in, knäcken och lussekatterna är redo och klapparna väntar på att få komma till sin tilltänkta ägare. Det enda som kanske lyser med sin frånvaro är vörtbrödet, men den historien får min kära sambo berätta själv <3. (fråga honom gärna :P)
 
Så till utmaningen. Troligtvis en av de mest utmanande jag tagit mig ann hittills. Jag kände att jag behövde en lite spark i baken, något nytt att bita i och som jag måste förbereda mig inför för att klara av.
 
Jag och min fina kompis J har anmält oss till Stora Stöten Swimrun. 
 
Det kan nog inte misstas att jag känt mig inspirerade av Rotan och E, två av mina kompisar, även om de är i en liga för sig. Men eftersom jag nu känner att simningen går så bra och det är bland det roligaste jag vet, kändes det som en naturlig fortsättning. Loppet är 2,2 mil långt varav 3,1km är simning och följer vattnets väg till gruvan i Falun. Ett långt lopp, men jag borde kunna klara det. Det som jag ser som den Stora utmanignen i det hela är att jag ska genomföra loppet med J. J är en ganska duktig löpare, vilket lägger lite press på att jag måste lägga i nästa växel. Vi gör det självklart som ett team och vi kommer att anpassa oss till varandra. Men jag skulle tycka att det var så fantstiskt skoj om vi kunde göra det på hyfsat samma nivå. Träningen är påbörjad och/men eftersom det är löpning jag måste bli bättre på gäller det att lägga upp en bra strategi. Löpning är svårt och det gäller att inte göra illa sig under resans gång. Loppet går av stapeln 13 augusti, vilket ändå ger ganska bra med tid att öva och träna.
 
 
Sen får vi inte glömma ett Öppet Spår där emellan, vilket inte heller görs i en axelryckning. Snön har lyst med sin frånvaro men jag har fått några mil på konstsnö. Så fram till den riktiga varan behagar komma, eller att minusgraderna infinner sig får det bli gym och löpning på schemat. 
 
Rotan

Underbart!
Så himla roligt ni kommer ha :D
Och skidåkning är en perfekt upptrappning inför löparsäsongen!
Mycket bra konditionsträning fast i en skonsammare form. Så skidar man på duktigt under kommande månader så brukar det gå ganska bra att gå över till mer löpning när det är dags för barmark sen!
Heja heja heja!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress