L8

Sommarvärme
 
Sommarvärmen är här! Synd bara att det är 12h natt som gäller. Varm och svettigt i sovrummet under dagen, men det är inte så mycket att göra något åt.
 
 
För någon dag sedan ringde min finaste kusin och undrade hur det stod till. Dumt nog var jag på jobbet, så det kändes svårt att prata på riktigt, men det var ändå skönt att höra hennes röst. När telefonen först ringde kände jag mig genast orolig, tänk om det hänt något? Det verkade ändå stabilt senaste gången jag var hemma. Kusinen berättade att allt var lugnt. Pust.
 
Det är så lätt att förtränga det som jag egentligen borde vara lite orolig för. Hemma i Gävle har fokus mest varit på jobbet och på grund av skiftschemat har jag bara träffat husbon i dörren, eller någon timme innan läggdags. Det har inte varit läge för att prata ut och kolla av läget med varandra. Jag vill gärna ha en liten stoppsträcka, landa och inte känna mig stressad för att börja lätta på trycket. När kusinen ringde börjar allt bubbla upp till ytan. Så fantastiskt skönt! Även om jag fick hålla inne en del tills jag var hemma kändes det bra att få lätta oron. 
 
Efter inatt är det äntligen dags för några lediga dagar. Det ska bli så skönt att hinna med mig själv lite grand. 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress