L8

Som en lemur
 
Cykel till och från jobbet. Bra sätt att lyckas få in lite motion när det är mycket annat som ska hinnas med. Hem från jobbet har jag hittat en mysig skogsväg där jag får användning av mina breda däck. Vägen verkar inte vara så väldigt traffikerad,  jag bara mött två personer på vägen under alla de gånger jag cyklat. 
 
Häromdagen gjorde jag den fantastiska upptäckten att det växer fullt med blåbär utefter denna cykelväg. Tanten i mig lyser upp och tvingar mig att stanna. Så fina bär kan ju inte få gå till spillo. Jag letar fram den använda fikapåsen och börjar plocka. Det är aldeles blått runt omkring mig. Tanten tänker vilken tur att inte alla blåbär redan blivit tagna. Hemma vid huset och längs vägen har det mesta redan blivit plockat. 
 
Jag hittar en sten och slår mig ner. Det har blivit några blåbär i påsen. Det är då de kommer. De första personerna jag mött längs skogsstigen. Två yngre killar kommer farandes. Ögonen spärras upp på dem båda. Det måste varit en konstig syn. Där sitter jag på en mossig sten iförd hjälm, handskar, träningskläder och med en blåbärspåse i högsta hugg. Det är inte varje dag jag får känna mig som ett djur på zoo.
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress