L8

Nattugglan återvänder!
 
Efter fyra nattskift får jag säga att det är skönt att få vända tillbaka på dygnet. Även om det jobbmässigt går bra att jobba natt tycker jag det är svårt att få något vettigt gjort på dagarna. Efter ett avslutat nattskift brukar jag sova till ungefär kl11 därefter är jag vaken till undefär två-tre tiden och sedan försöker jag sova en stund till. Son du kanske förstår blir det inte många timmar över till att göra något på. 
 
Men nu är det att vända på dygnet igen som gäller och det firar jag med att ta vara på alla fina äpplen som jag fick plocka när jag var på besök hos mams senast! Eftersom äppelmos inte är en större hit hemma hos mig ville jag testa på något annat. Efter ett tips av en kompis blev det att pröva att göra äppeljuice. Väldigt lätt men ska stå i ca 3 dygn innan det är färdigt. Skiva äpplen och tillsätt lite socker, vinsyra och vatten. 
 
 
 
Efter att ha stått i tre dagar var det dags för silning och därefter upphällning på flaska. Smakprovsdags! Med lite vattenspädning blev det riktigt gott och det blir bestämt att göra en omgång till :)
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress