L8

Samma sak varje år.
 
Tänk att det ska vara så svårt att lära sig. Varje år kommer sommaren och med det, den första sommarsolen. Förra året gjorde jag en ordentlig miss och brände mig rejält på ryggen. Då skulle man kanske kunna tro att jag lärde mig av det misstaget. Men så är tydligen inte fallet.
 
Under gårdagen blev jag medbjuden på en cykeltur tillsammans med några av kollegorna. Det var riktigt skoj och lärorikt. Vi cyklade i formation och jag fick hålla ett tempo som är något snabbare än vad jag vanligtvis cyklar. Mina medcyklister var utrustade med racercyklar, så jag fick inte ligga på latsidan för att hänga på. Ett formbesked var att jag orkade hänga på i 6 mil innan jag sa att de kunde rejsa på utan mig. Totalt blev det en tur på 12 mil och under sex timmar, vilket rumpen verkligen behövde! Tur i oturen kom punkteringen på bakdäcket när jag var 1km hemifrån :( En lärdom är att plocka med punkteringskit. 
 
Men så kommer vi till mitt misstag. Det var strålande sol och inte ett moln på himlen. Så vad förväntade jag mig egentligen?
 
Mina armar och axlar hälsar också att de tyckte solen var lite för stark.
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress