L8

En helg med brudar och en binnikebjörn
 
Äntligen lite besök till oss här i Gävle! Denna helgen kom mina två bästa brudar och gjorde oss sällskap. Det var riktigt skoj att få skratta av sig och prata lite om allt mellan himmel och jord.
 
På lördagen testade vi en ny aktivitet som jag hittat bland Gävles utbud, en variant av "Fångarna på fortet". Vi åkte på en grusväg en bit ut från Gävle till stort äldre hus. Jag tror att det varit någon form av militärbyggnad en gång i tiden. I huset har man byggt upp 16 äventyr, där varje äventyr består av 2-3 rum med olika uppgifter. Varje äventyr innehöll både fysisk prövning och hjärnjympa.
 
Så grymt skoj! Jag kände mig som ett riktigt litet barn, slängde mig i lianer och kröp i ilande fart fram på alla fyra. Inte en tanke på att benen och magen skulle vara fulla med blåmärken dagen efter... Jag mottog alla utmaningar med iver och glömde nästan bort att någon annan också kanske ville göra. Tur att vi var där ett bra tag så vi kunde göra några äventyr två gånger! 
 
På kvällen blev det än en gång ett besök till den berömda cowboy-resturangen. Det tycks som att jag och E inte kommer att få testa på något annat matställe i stan.
 
 
En riktigt äventyrskantad helg med underbart sällskap! Synd att den tog slut så fort bara. Och än en gång, GÄVLE LEVERERAR!
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress