L8

Dåligt humör
Jag har oftast bara en sak som hjälper om jag mot förmodan skulle bli på dåligt humör. Choklad? Slå någon? Skrika?
              
Nej. Jag städar. 
 
Det finns inget som får en på så bra humör som en nystädad lägenhet. Och efter att ha jobbat lördag var jag lite trött och purken på söndagsmorgonen. Det var bara att blocka fram damslukaren och moppen och börja fejja. Lägenheten skulle bli skinande ren. Det blev till och med lite fönstertvättning! Men det är verkligen så skönt och befriande när det hela är klart. Det bästa är självklart om det kan kombineras ihop med ett lakarns byte, men det blev det inte denna gång.  
Jag tror det har något med att rensa tankarna som gör att städning är en sådan bra sysselsättning. Samtidigt som de är enkelt. Du ser om det blir rent eller inte. Och jag kan bara säga att jag hittat en ny kompis i mitt städande. Microfiberduken! Sicken fantastisk grej! Kan verkligen konstatera att blöta trasor är ett minne blott...
 
               
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress