L8

I det dolda
Sedan en ganska lång tid tillbaka har jag undrat över en staty i stan. Den syns då man befinner sig på skolan och tittar mot skogen som skymmer stan. Den känns ganska ensam där den skymtar ovanför trädtopparna. Idag tog jag mig med raska steg till ett av dagens möten på jobbet till skolsidan av stan. Då jag närmade mig slutdestinationen märkte jag att jag var i ganska god tid. Så jag saktade av på stegen och såg en skogsstig in till vänster. Jag bestämde mig för en upptäcktsrunda för att ta död på några minuter. Efter en lång uppförsbacke stötte jag till min förvåning på den ensamma statyn. 
 
Aldeles allena ute bland träden. Undrar vad som är den underliggande tanken med att placera den där den står?
 
                           
Tant Penna

Ååh Sten Sture! Honom hälsade vi på under nollningen med basåret :) Här kan du få lite kvällsläsning! http://www.ergo.nu/reportage/20110309-sten-sturemonumentet-%E2%80%93-ett-femtioarigt-karprojekt :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress