L8

Över!
Axlarna börjar sakta sjunka ner, pulsen saktar av och jag känner hur klumpen i magen sakta börjar knytas upp. Denna hektisk vecka har äntligen tagit slut.
Det hela började i förra veckan då jag men den dags varsel fick bokan in min examenspresentation. Visst var jag redo för en presentation, men i och med att jag sedan jul lagt allt fokus på min sista tenta har arbetet fått ligga på hyllan. Så alla de kommentarer jag fått från ämnesgranskare och handledare fick nu fixas till på en dag. När jag sedan skickade in arbetet kändes det inte bra och klumpen kom i magen. På lördagen var det sedan dags för tenta, vilken jag hoppas går bra. Sen var det bara att sätta på läsögonen och granska min kollegas rapport som jag sedan på onsdagen skulle opponera på. Efter det var det att förbereda min egen presentation som skulle genomföras på fredagen (idag). Presentationen blev okej. Men nu är det över. All kritik som jag kommer att få har kommit och det är över.
Det känns så overkligt att jag verkligen kommit till denna punkt. Jag har genomfört ett examensarbete på ett civilingenjörsprogramm. Jag har genomfört en civilingenjörsutbildning. Vad hände? Jag är ingen ingenjör, hur sjutton blev jag det då? Det blir nog eftermiddagens funderare!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress