L8

Kakdags :)
Förra julen fick jag och E detta fina kakfat av hans äldre, handikappade syster. Det är nog en av de finaste julklapparna jag fått. Den fraktades försiktigt till Uppsala och klarade hela färden. Väl här dock, råkade en kompis till mig komma åt den och den översta tallriken for i golvet. Jag fick låna locktite (eller hur det nu stavas) och kunde efter lite pyssel få ihop alla delar. Men när jag väl skulle sätta fast tallriken märkte jag att limmet mellan kopparna och tallrikarna släppt. Jag har försökt med olika varianter men det är inget som fått faten och glasen att hålla ihop. Igår testade jag med vanligt hobby-lim, och till min förvåning när jag kände på kakfatet så höll det!
Äntligen kan det finaste kakfatet användas, och i morgon blir det till att fylla det med de finaste kakorna!
Tant Penna

Hihi vilket mysigt inlägg :) Vankas det kafferep mån tro?

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress