L8

Första dagen...
.. som gav en försmak av vad som komma skall! Tåget från 08-land var försenat, ordentligt. Jag gick med snabba steg till en annan perong där ett annat tåg mot U snart skulle anlända. Tyvärr var det fler än jag som hade kommit på den briljanta idén... Vi stog alltså en stor skara människor (säkert 100st) som alla vill hem till sitt lilla kryp in.
Tåget anländer... Det har tre vagnar :D Oh happy day!
Det var bara att hålla huvudet kallt och vänta på min tur att kliva på. Det var det dock inte alla som gjorde. Jag tror att många kände sig stressade och ville verkligen komma på tåget. Men går det fortare genom att hesta? NEJ!! Det går inte fortare att komma iväg om inte de som ska kliva av tåget får göra det först... Hur kan det vara så svårt? Ta det lugnt så blir det bäst för alla.
När tåget väl kommit iväg var det som att åka i en sardinlåda... Det är så mysigt med lite sjärterum ;P
Första stoppet var arlanda. En far och hans son skulle då försöka ta sig av tåget. Det som försvårade situationen för paret var att pojkens förmåga att röra sig var begrensad. Han kunde gå, men med stora hinder. Pojken skulle således av tåget med sin far tillsammans med rullstol och väskor. Ingen rolig utmaning kan jag tänka! Men de lyckades och vilken tur att pojken kunde gå hjälpligt själv!!
Go you boy!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress