L8

Grannar...
Det finns ganska få saker som jag på rak arm kan säga att jag inte tycker om. Grodor är en. Bråk är det andra.
Grodorna är inte trevliga med de går att undvika. De säger inte så mycket och de bits inte.
Bråk däremot. När någon bråkar/ grälar irl tycker jag inte att det är kul. Jag får en stor klump i magen och en obehaglig känsla i kroppen.

Om man nu ska till att bråka skulle jag uppskatta om det gjordes på dagen, men helst på kvällen (för då är det även så mycket andra ljud i omlopp). Då jag mest ogillar är när det bråkas på natten.
I natt vaknade jag av att en av mina grannar ställer till med storbråk. Det skriks högt och ljudligt och det slängs i dörrar. Klumpen och obehaget infinner sig. Jag kan inte sova. På nästan hela natten.
Slutsats: När jag blir stor ska jag skaffa ett eget hus, med inte allt för nära till grannarna. Eller flytta till ett pensionärs område.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress