L8

Födelsedagshelg
 
Äntligen lite egentid! Som present till mig själv och sambon tog vi vårt pick och pack och drog till Högbo, ett gammalt bruk ca 30min utanför Gävle med hotell och god mat, för en stunds lugn. 
 
På förmiddagen blev det ett simpass eftersom humöret inte riktigt bjud in till att köra varv på varv i 2km spåret. Jag knåpade ihop ett pass på morgonen med fokus armstyrka och kondition. Flera intervalldelar blandat med paddlar. Rikrigt skoj, behövligt och uttröttande. Som jag tycker om att simma! När dagen började luta mot eftermiddag var det dags att checka in i högbo. Vi körde på mys framför brasan och eftermiddagslur innan kvällens middag. 
 
 
Kvällen blev stillsam men vi avrundade "daten" med ett pass 20-frågor. Vi hittade ett soffhörn i hotellobbyn där vi sjunk ner för att ta oss an frågorna. Det känndes lite nyttigt att fråga lite om hur vi känner oss just nu och vad som ligger i varandras kikarsikte. Jag tycker det är så lätt att annars bara ligga kvar i det hemtrevliga lunket och inte fundera över hur det är med ens partner. Det blev både skratt och tårar. Tänk vilken fin sambo jag har! 
 
 
Eller sambo och sambo. Dagen innan vi begav oss iväg till högbo, ställde E frågan med stort F. Vi var hemma och hade dukat upp med var sin kopp te och tänt i öppna spisen. När han plötsligt pyser iväg för att uträtta något ärende. När han kommer tillbaka börjar hans telefon ringa. Han trycker bort samtalet, vilket han annars sällan gör. Hmmm.... Resten är ganska suddigt, jag kommer ihåg att hjärtat börjar göra volter och att tårarna börjar komma ner för kinderna. Det var väldigt fint och jag svarar JA!
Karin

Hurra!!! Jag får tårar bara jag tänker på det. Stort grattis till varandra, ni är allt två riktiga kap! :-D <3

Karin

Och grattis på födelsedagen i efterskott! ;-)

Ann-Mari

Tjoho!
Stort grattis igen!!!
Nu har ni klarat av prövotiden tycker jag med;)
Bravo Emanuel! Och bravo Lotta!!!
Love love love <3

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress