L8

Vad är det jag sniffar?
 
Efter någon månads boende i Gävle måste jag konstatera att det är en stad som luktar. Hemma vid lägenheten kommer det titt som tätt, då vinden ligger åt rätt håll en del konstiga odörer från pappersbruket. Det luktar inte helt illa, men inte helt gott heller. På väg ner mot stan möts jag ibland av doften från reningsverket, dock inte allt för ofta. Väl nere på stan befinner sig en annan doft, som nog är den som jag faktiskt tycker är ganska charmig, nämligen rostat kaffe. 
 
Så för att lägga till ännu en doft och även hålla på traditioner, så var det igår dags för årets glöggprojekt! 
 
 
Var lite besviken på mataffären när jag bara hittade 50cl flaskor, men de är ju fina i alla fall. Med hjälp av GP:s recept var det bara att sätta igång.
 
 
Måste säga att det inte ser helt gott ut, men det luktar fint!
 
 
Så nu står glöggen i ett hörn bakom soffan och mår gott, den puttrar och sjuder (den låter alltså) och ser ut att må riktigt bra. Förhoppningsvis ska den vara klar till julbaket i december!
 
Att göra egen glögg är något som E gjort ganska många år tillbaka, men i år är första året jag fått vara med. Det har testats en del olika smaksättare, så som appelsin m.m. I år tyckte jag att det vorde spännande att testa äpple. 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress