L8

Solen gör entré
Vintern börjar sakta tyna bort och fåglar som kvittrar påminner en om att det snart nalkas varmare tider. Jag har märkt av ett fenomen som jag inte riktigt har haft problem med tidigare men som nu börjat gälla. Eftersom att vi går mot varmare tider går solen upp allt tidigare. Jag tycker att bara sista veckan har den rasat på och blivit märkbart tidigare. Detta har gjort att jag, när jag vaknar och det nu mera är ljust ute tror att jag har försovit mig. Det har hänt alla mornar denna vecka och jag vaknar liksom med ett ryck ser att det är ljust ute och skyndar mig att titta på klockan. Pust. Den är inte så mycket än, jag kan till och med slumra några minuter till. Toppen att solen går upp, men hoppas att jag vänjer mig med ljuset!
            
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress