L8

F som i fredag
Dagen är här, fredag. Det är nog min bästa dag i veckan. Även om man är lite sliten efter veckan som gått så är ändå de flesta man möter ganska glada. Det ligger något särskillt skimmer över just fredagen. Fredagen är nog en dag som många har en relation till. Vare sig det är fredagen den 13:e, långfredag eller kanske bara fradagsmys.
Jag har nog aldrig haft en typisk fredag den 13:e. För mig brukar de oftast gå ganska obemärkta förbi. Ofta brukar jag registrera att det är en just sådan dag, men inga olyckor än *peppar peppar*. Däremot långfredagen har jag kanska många minnen kring, och den fredagen har varit väääldigt lång många gånger. Mycket tror jag har berott på att vi hemma har varit hemma, kanske klätt upp oss, eller i alla fall jag och sen har det varit dags för mams och papps att gå ut till lagg´ån. Lååång väntan innan de kom in igen för att hålla mig sällskap. Senaste långfredagen däremot gick ganska fort. Vilket på sätt och vis var lite tråkigt. För jag gillar lite gand det där med att ha tråkigt. Det gör att det runtomkring känns lite roligare. När jag blir förälder ska jag nog försöka få lite "tråktid" tillsammas med mina barn.  Jag tror det är viktigt, just att låta sig ha lite tråkigt. Att inte ta upp telefonen och pyssla med något så fort man inte har något direkt att göra. Att våga bara vara och ha lite tråkigt. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress