L8

Älskade vev
I förrgår knckade det på dörren hemma. Den hemska olyckan hade varit framme och vår älskade katt Vera hade blivit påkörd av en förbipasserande bil. Så hemskt och så jobbigt. 
 
Det är nog ingen av de katter jag haft under min uppväxt som jag känt en sån stark kopplig till som Vera. Kanske för att jag fick ta över henne när pappa gick bort och verkligen försökt mitt yttersta för att göra det bästa för henne eller för att hon var en sån fantastisk personlighet som gick rakt in i hjärtat på mig.
 
Hon var social, tyckte om att vara nära och väldigt pratglad (!) och bestämd. En mycket närvarande familjemedlem som tog plats och var en aktiv del av lilla trio. 
 
Dagarna som gått har verkligen känts tomma och blicken går direkt till de platser där hon brukade sitta, på räcket utanför dörren, i soffan eller i fotänden på sängen. Tänk att hon inte längre kommer att förgylla vårt hem med hennes närvaro, som jag kommer sakna henne. 
 
 
 
 
Älskade Vera <3
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress