L8

En hållbar förpackning
 
På mitt jobb tillverkar vi hållbara förpackningar, så jag tyckte det var väldigt fyndigt av min chef att säga att nu även jag är en hållbar förpackning! Så mycket sanning som ligger bakom. Kroppen skapar den bästa miljön för det lilla nytillskottet och skyddar det mot den yttre världen, en sann hållbar förpackning. 
 
 
Förra veckan var jag och maken på vårt första möte med en föräldragrupp. Vi var sju blivande mammor med respektive som alla var beräknade mellan 2 till 9 Juli. Väldigt nära inpå varandra med andra ord. Det första som jag noterade är hur olika mycket våra magar växt och vilka olika resor vi alla haft fram till träffen. Någon syntes det knappt, en annan var sjukskriven sedan någon månad tillbaka för foglossningar. Någon hade mått dåligt under väldigt lång tid medan en annan inte känt av någonting. Så olika resor. Själv känner jag mig lyckligt lottad för att kroppen ändå känns så smidig som den gör och att jag fortfarande kan nå ner till tårna. Dock är jag väldigt trött och vill helst ta en stödvila på lunchen för att orka dagen igenom. 
 
 
 
 
 
Ann-Mari

Spännande!
Ja tänk så olika resor det är det här med att gå i väntans tider.
Samma när det gäller förlossningar... Finns nog lika många berättelser som det finns mammor!
Det enda man kan vara säker på är väl kanske att det inte blir som man trott ;)
Puss på dig du fina hållbara förpacking <3

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress