L8

Höstpyssel

 

Jag tog mig friheten att rodda om bland alla ”måsten” denna vecka. Vårt eget hus har hamnat långt ned på prio-listan och nu kände jag att det var behövligt att prioritera om. Om inte annat för att jag behövde få utlopp för lite kreativitet. Första projektet, som kanske inte är så kreativt men välbehövligt, var att ge vår stackar hallonhäck lite kärlek. Det har växt till sig ordentligt och nu i somras blev den dessutom invaderad av rådjuren. Den har sett väldigt ledsen och nedgången ut, vilket har gnagt inom mig. När vi var i färd med att flytta in i huset berättade förra ägarinnan att det hennes ögonsten och att hon lade ner mycket tid på att hålla efter häcken. Jag har därför försökt att hålla häcken i trim, eftersom de åker igenom byn ibland.

 

Jag och sekatören gjorde därför sällskap och gick in i ”slacktar-mode”. Häcken tunnades ut och smalnades av ordentligt, ett riktigt lyft! Kan nu titta ut genom köksfönstret utan att skämmas. Det som återstår är att räta upp en av pinnarna som håller upp staketet, sen är häcken redo för vinter.

 
 

Så till den kreativa delen, att göra lite höstfint. Flera av blommorna inomhus har varit i behov av omplantering och nu fanns det äntligen tid. Flera krukor som legat och väntat på att få innehåll har nu fått komma fram i dagsljus och placerats ut. Sen hann jag även med att göra iordning ett höstarrangemang på farstukvisten och en krans till ytterdörren.

På nått vis känns allt lite lättare när det är fint hemma. Det är som att det går att slappna av på ett annat sätt. Bland det bästa som finns för att få bukt på spända axlar är för mig att plocka undan oordning hemma och om det hinns med, även damma och dammsuga.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress