L8

På't igen!
 
Godisintaget har verkligen gått över styr. Jag tror det får bli en utmaning även detta år för att råda bot på sockerbalansen! 
 
Utmaningen: Inget godis, kakor, chips, läsk eller alkohol fram till påsk! 
 
För dig som har lite koll på kalendern kan du säkert räkna ut att detta för ovanlighetens skull är mer än 100-dagar. Jag reflekterade över detta, men kom fram till att påsk är ett ganska bra avslut. Skulle det vara så att det verkligen inte går så får det väl bli 100-dagar jämt, men målet är att hålla ut till påsk och då påskafton. 
 
Jag kommer tillåta vissa avsteg från utmaningen, men då ska det vara ett speciellt tillfälle/tillfällen. Alkoholfritt vin och öl kommer att vara tillåtet, detta för att det blir ganska torftigt på drickafronten annars har jag märkt. Speciellt då det är lite feststämning har jag märkt att det inte riktigt förgyller tillvaron med bubbelvatten eller mjölk. Så detta avsteg kommer jag tillåta. 
 
Förövrigt känner jag mig taggad, är redan inne på dag 3 av 104! Hejja hejja!
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress