L8

Den vuxna åldern...

Sista dygnen som 20+ innan jag äntrar den ”vuxna”-åldern. Det har dragit mina tankar till en del eftertänksamhet, men ärligt talat vet jag inte alls vad jag kommer fram till.

Det jag kan konstatera att det inte alls känns som jag föreställde mig i unga år. Jag trodde att mer skulle kännas på plats och ordnat. Men så är det icke. Jag är fortfarande busig, osäker och i viss mån sökande. Dock har jag ändå samlat på mig en del vuxen-poäng: Husägare, företagare och jag har ett fast jobb. Det tyder ändå på att något är ordnat.

 

Dock spelar det ovannämnda egentligen mindre roll. Att känna sig lycklig och ha pengar så man klarar sig måste väl ändå vara det viktigaste? Ibland kommer svackor, men på det stora hela är jag nöjd med tillvaron. 

Så…

Jag heter L8 och ska snart fylla 30 jordsnurr. Jag har en pojkvän/sambo/fästman som jag vill dela alla mina dagar med. På fritiden tycker jag om att träna, gosa med katten och fixa med saker hemma. Sen tre år tillbaka är jag engagerad i en förening och leder sedan i somras jympapass, något som jag tycker mycket om. Jag tycker om att lyssna på musik och min favorit färg är grönt. Jag hatar burkskinka och krig. Min favoritfrukost är keso med mango och en god kopp te. När jag blir stor vill jag bli duktig på korsord och att klara saker som jag kanske inte alltid tror att jag kan.

Hopp och hej, leverpastej!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress