L8

Axplock
 
Senaste veckorna har jag varit ganska duktig på att göra mindre utflykter och verkligen insupa sommaren. 
 
På väg hem från Aspeboda tog jag en avstickare till Högbo. Jag hade sett att de gjort i ordning en simbana i sjön som ligger där. Det måste testas tänkte jag. På med våtdräkten och löparskorna. Det blev två löpvarv runt sjön med en simtur i mitten. Totalt 7km löpning och 750m simning. Löpningen gjorde jag i ett av de mountainbike spår som finns, bra stig med rötter och små kullar. Simning en var också bra, men lite spännande. Banan var dragen i ett sick-sack mönster så efter varje boj fick jag lov att titta upp lite extra länge för att lokalisera nästa.
 
 
Men det var bra övning och lite mysigt att simma fram bland näckrosorna.
 
 
Lite senare i veckan fick jag även med mig sambon på lite träning. Det vankades sommarjympa i boulongern i Gävle. Lite udda att jympa utomhus, men väldigt skoj. När musiken väl satte igång kände jag hur mycket jag har saknat jympan. Det är nog min favvoträningsform ändå. 
Efter avslutat pass blev det ett dopp i gavleån på den nya badplatsen som öppnades förra sommaren. Känns väldigt lyxigt att ha ett bad så centralt! 
Kvällen avslutades sen med utomhus bio! Vi hade bullat upp med varma filtar och i caféet brevid köpte vi var sin macka. När mörkret började lägga sig drog det igång, Mamma Mia!
 
 
Super mysigt! Kommer helt klart att göras igen, men då med medhavd matsäck och kanske en camping stol;-) dock smög vi hem när klockan började närma sig halv tolv, jag hade ändå ett redigt förmiddagsskift dagen efter.
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress