L8

Ta vara på livet
 
 
 
Idag när jag tog den dagliga vändan på fb sprang jag på en lista med visdomsord som en äldre dag skrivit ner. Jag kom då ihåg att jag själv postade en sådan lista här på bloggen för några år sedan. Jag har lite problem att återfinna den, men till budskapet.
 
Visdomsorden som speciellt fastnade hos mig var: "oavsett hur du mår, klä på dig och dyk upp."
Sen jag läste de orden har jag försökt att verkligen skärpa till mig och jag tror faktiskt att jag gjort lite framsteg.
 
Jag och min nuvarande sambo träffades när vi båda var ganska unga (inte för att jag är så gammal nu heller) och det har nog påverkat mitt beteende ganska mycket. Det var i alla fall väldigt lätt att stanna hemma när förfesten övergick utgång. Slippa piffa till sig, slippa komma hem sent och slippa bekymren med hur man skulle ta sig hem efteråt. Det negativa övervägde ofta och jag stannade således hemma.
 
Men efter att ha läst visdomsorden fick jag mig en tankeställare. Hur kul är det egentligen att stanna hemma? Jag kan inte vänta med att skapa mig minnen och vänner tills jag är gammal. Jag måste börja nu, på en gång. Även om det är motigt så är det just det "att hänga på" som ger de bästa historierna och vem vet vad som kan hända? 
 
 
Jag märker att de senaste gångerna då huvudet har sagt "stanna hemma" och jag följt med ut har varit fantastiskt trevliga och inte ett dugg jobbiga. De har någon gång även gett upphov till någon historia som nu brukar berättas i kompisgänget. Tex när jag träffade ett par lirare iförda guldkedja på Harrys eller när jag fick vara med och arrangera ett öl-blidtest för sambons kollegor. Eller när jag och sambon med en dags varsel blev anmälda till att cykla mellan sälen och mora.
 
Sluta säg nej och häng på istället. Stanna hemma finns det gott om tid till sen!
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress