L8

Temafest
Det var dags för inflyttningsfest hos bästa I, där det var sagotema som bjöds. Ett tema som jag väntat väldigt länge på att det skulle dyka upp. Ända sedan jag såg filmen "Brave" har jag drömt om att så ikläda mig rollen som Merida. Hon är en tjej som intalar sig att hon klarar sig själv och tar saken i egna händer om det krävs. Och med det stora röda håret och bågen i hand är hon en väldigt spännande karaktär.
 
Så med min gamla medeltidsklänning, sydd på högstadiet tror jag och en omsydd cape tycker jag att resultatet blev ganska bra! Det är ganska fantastikt att klänningen kan användas, även om den blivit något sliten. Den har fått följa med på olika spelningar, vikingafester, en vårbal och nu även på temafest. Det var det första riktiga plagget som jag sytt, och visst är det en hel del som jag skulle göra anorlunda idag men den är ändå helt okej utförd.
 
 
Och om du undrar vad den oranga handen ska föreställa så är det E:s hand. Det var tänkt att han skulle följa som Sebastian i Lilla Sjöjungfrun, men tyvärr slog förkylningen till och han var hemma och kurerade sig... 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress