L8

Utnötta jeans?
Sedan min flytt till Uppsala har cykeln blivit en centralt färdmedel. Den används för att ta sig till skolan, stan eller vart helst du vill. Det är ett underbart färdmedel som inte kostar särskillt mycket, förutom att du behöver trampa för att föra dig framåt. Det är just detta trampandet som ställt till det för min garderob. Detta eviga trampande har gjort att flertalet av min jeans/ byxor slits med en rasande takt och inte på det mest smikrande stället, nämligen vid skrevet. I mina försök att rädda mina älskade och dyra plagg har jag gjort flertalet lagningsförsök. Några mer lyckade än andra.
Häromdagen funderade jag lite kring ett par av mina byxor som var i stort behov av lagning och kom på en enligt mig ganska smart idé. Varför inte byta ut tyget som är slitet?  Jag gjorde ett försök och bilden nedan visar hur det bidde.
Vad tycks? Nu återstår bara att ta byxorna på en cykeltur och undersöka resultatet! Hoppas att detta gav lite inspiration för att rädda någon annans favoritbyxor.
Över and ut!
amo

Nice!

amo

Nice!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress