L8

Semester

 

I år lyckades jag få till en rockad med en kollega på jobbet vilket innebar att jag i år fick 4 veckors sammanhängande semester. Lycka! Visserligen endast tidig semester, men det spelar egentligen ingen roll för min del. Det som stod på att göra listan var att bygga veranda och det görs egentligen med fördel i början av sommaren, av två anledningar kom vi fram till i efterhand. Dels för att myggen och knotten inte kommit igång ordentligt och dels för att vi då hann köpa virke innan alla andra som skulle bygga uteplatser hade hunnit sno åt sig allt.

Första två veckorna spenderade vi åt att riva och bygga, blandat med mindre utflykter (så som Borås till exempel). Vecka tre spenderade vi Älvdalen och vecka fyra styrde vi kosan mot Skåne. I Skåne vankades det bröllop där både jag och sambon var involverade. Sambon var en av toastarna och jag hade fått det stora uppdaget att fixa brudens hår.

 

Att få fyra veckor i rad kändes för mig i år som ett vinnande koncept, det var till och med så att jag längtade tillbaka till jobbet under den sista veckan. Vilket jag tycker är så det ska vara, eller så kan det vara så att jag längtade tillbaka till vardagsrutinen. Under hela semestern tror jag att jag var hemma i Gävle ca 4 dagar utspritt över 4 veckor.  Ett hoppande och åkande hit och dit, skoj hoppande men dock ett hoppande. Så konstigt nog kändes det skoj att komma tillbaka hem och inte helt fel heller att börja jobba. Men det kanske är ett tecken på att det fortfarande är rätt jobb för mig en stund till.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress