L8

Det gick bra.
 
Det har nu gått ganska precis två veckor sedan pappas begravning. Det känns både som att det var alldeles nyss och väldigt länge sedan. Jag och mina närmaste åkte upp innan alla deltagare kom och tur var nog det. Det var både chock, stor saknad och en käftsmäll som mötte mig i kyrkan.  Det var så påtagligt att pappa verkligen är borta när kistan stod framför mig. 
 
När begravningen började kände jag mer samlad för att möta omgivningen. Även om prästen inte riktigt levde upp till mina förväntningar så blev det en fin begravning.
 
Efteråt var de flesta av deltagarna välkomna på smörgåstårta. På något vis gav det mig styrka när jag mötte alla dessa människor som kommit för att ta ett sista avsked. Känna den saknad och den värme som de alla kände för min pappa. Det var mindre jobbigt än jag trodde.
 
Veckorna sen dess har mest handlat om att ordna inför bouppteckning och deklaration samt att fixa saker som behöver ordnas på gården och jobba så klart. Det är så många saker som jag behöver lära mig och ta itu med. 
 
Sen har jag faktiskt hunnit med en träningshelg med J också. Swimrunloppet vi är anmälda till kommer närmare och det gäller att vara förberedd!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress