L8

2015...
 
... året jag krattade löv.
 
 
Att kratta löv behöver man egentligen inte göra, jorden mår faktiskt ganska bra även om man låter bli. Men det ser onekligen prydligare ut när de krattas ihop och forslas bort. Både på tomten hemma hos mig och hemma hos pappa finns det lönnar, och dessa är fantastiskt duktiga på att göra ett tjockt lager löv. Så på min fria tid har jag krattat, musik i öronen och krattan i handen. Ett skäl till att vara ute. 
 
I helgen var det en tur till Älvdalen som gällde och simläger! Tre pass på två dagar fyllda med teknik, mängdträning och lite nya tips. Helt underbart!
Jag har alltid älskat att bada. Som liten var jag mer i vattnet än på land och det är nog därför som jag har fastnat för simning. 
Bodde gjorde vi på det otroligt mysiga vandrarhemmet Tre Björnar.
 
Fin frukost att starta dagen med.
 
Totalt blev det nästan 8km simmning under de tre passen. Ganska bra jobbat om jag får säja det själv! Det som är så bra med simning är att kroppen inte blir trött på samma sätt som vid tex. skidåkning. Även om jag känner att jag gjort något, så kommer inte samma skarpa träningsverk efteråt och det går lättare att prestera på topp fler gånger.  Det är också en sådan underbar frihetskänsla att ta sig fram i vatten, lite som att flyga. Vattnet bär dig framåt och du kan röra dig åt alla möjliga håll. Nästan ingenting är omöjligt under vattenytan (förutom att andas)!
 
                                 
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress