L8

Smakrådshjälp...
 
Som ni kanske misstänker är "hus" det som okuperar mina tankar ganska flitigt nu förtiden. Hur ska det gå? Kommer vi att trivas? Hur var det det såg ut egentligen? m.m. m.m. 
 
I fredags var vi bjudna över till huset och dess nuvarande ägare för att se om det är något som vi vill att de ska lämna kvar. Verktyg, gräsklippare, krattor, spadar... Så bra att inte behöva köpa in ett helt nytt trädgårdsarteleri när de ändå inte har användning för det. Nu hade även snön försvunnit så fick kunde få en bätter blick över hur gården vekligen ser ut, mumma! En fin hallonhäck och både vinbärsbuskar och rabarber, jag kommer verkligen att få använda min saftmaskin i sommar.
 
I bilen på vägen hem tittade sambon och jag på varandra och konstaterade att det känns helt underbart att huset kommer bli vårt. Det känns nästan för bra för att vara sant!
 
Men nu till det jag behöver lite hjälp med. Vi tänkte nämligen införskaffa en ny soffa och jag har väldigt svårt att bestämma mig för vilket jag tycker bäst om, vilken tycker du? 
 
Kandidat nr 1. En ljus soffa, som nog kommer att beställas i en mörkare brun färg. Man sitter ordentligt, men den är ändå skön.
 
Kandidat nr 2. Brun med typ mocka-känsla. Varje sits har utfällbar bendel, så det verkligen kan bli slappsittande. 
 
Kandidat nr 3. Skön sits med lite mer slappar-känsla.
 
Så vilken tycker du bäst om?
 
 
Ann-Mari

Av de där alternativen så röstar jag på nummer 1!

Annars kan jag varmt rekommendera den här (http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60272366/ )
Strandmon 3-sitssoffa från IKEA. Otroligt skön att sitta i med bra nackstöd och så tycker jag att den är snygg med lite retrostuk och framför allt så är den enkel att dammsuga under ;)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress