L8

Midsommartider
 
Det är verkligen nu allt är som vackrast ute.Blommorna håller precis på att slå ut och allt är grönt och prunkande. 
 
 
Till och med hemma i trädgården tycker blommorna att det är skoj att stå i blomm. 
 
 
Eftersom jag och sambon i år har bestämt oss för att bjudan in nära och kära till huset så har det under senaste veckan varit febril aktivitet inne i huset. Alla kartonger ska veck och allt måste ställas i ordning. För några dagar sedan när jag var i full gång med uppplockandet av saker inne i vardagsrummet, ser jag att något som rör sig i köket. Det är grannkatten som smygit sig in via bakdörren som jag glömt att stänga. Jag tar ett steg mot köket och då märker han att jag sett honom (han heter Linus). Förskräckelsen visar sig i hans ögon och det blir en katt och råtta lek oss emellan. Jag stänger dörrar och jag jagar honom fram och tillbaka innan han till slut fattar att han ska ut genom ytterdörren. Nu du! Det är bra att de är på gården och kanske tar en råtta eller två, men in i huset är det bäst att han håller sig ifrån!
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress