L8

Otursdag
 
Jag försöker alltid att se livet från den ljusa sidan. Ta vara på små saker runt omkring mig som är bra och verkligen njuta och tycka att livet är bra härligt. Tänka och uppleva vilket underbart liv som bjuds mig. 
 
 
Men ibland är det svårt att se det bra i tillvaron. Igår var en sån dag. 
 
Dagen startar med ett förmiddagsskift. Klockan ringer 04.50 och dags att göra sig i ordning. I vanlig ordning kollar jag appen på telefonen för att se hur läget är i fabriken. Plötsligt dyker en påminnelse upp, jympa på L-hagsskolen. VA? Har jag glömt bort att jag ska hålla pass i dag? Efter en koll på mailen ser jag att det är falsk alarm. Pust! Iväg till jobbet. Arbetsdagen blir en riktig prövning och det är mycket som hänt under natten och som jag nu måste styra upp och stå tillsvars för. När klockan slår två är jag helt slut i huvudet och känner mig tömd på krafter. Men dagen är långt ifrån slut. Hem för att hämta cykeln och därefter mot stan. Några minuter efter avfärd börjar regnet. Därefter haglet. Jisses vad det inte är roligt att cykla i hagel. Ont gör det och jag gör det bästa jag kan för att undvika att det träffar ansiktet. PANG! Jag har lyckats cykla in i en stolpe och ligger nu platt på backen. Reser mig upp och märker att kedjan hoppat, rycksäcken är trasig och jag blöder från handen. Kedjan sätts på och färden fortsätter men jackan får en del röda stänk från såret på handen som inte vill läka. Tur att jag ska till hälsocentralen?! Jag är inbokad för vaccination mot TBE och intar plats i väntrummet efter viss omplåstring. Tiden går och 30 minuter efter avtalad tid blir jag inkallad av sköterskan. Besöket går fort och lätt, men eftersom jag fått vänta så länge hinner jag inte med en matbit på stan som jag planerat utan får direkt ta mig till nästa hållpunkt. HLR-kurs. Som tur är går allt fint och jag gör varken bort mig eller illa mig. När det 2h senare är dags för hemfärd har det självklart börjat ösregna. 
 
Så otroligt inte glad jag var när jag steg innanför dörren på kvällen. Täcket över huvudet och invänta nästa dag tack!
Tant P

Kram på dig tant!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress