L8

Tv-hösten kan börja!
 
Även om det inte är ofta jag hamnar framför TV:n, så har jag två serier som jag slaviskt följt sen de först sändes. Kan du gissa vilka?
 
Den första kanske inte är helt oväntat, "En Klassiker". Mest tycker jag om att titta för att jag så väl känner igen mig, men också för att jag är lite nyfiken på hur mina insatser står sig mot seriens deltagare. Nu kan bara gissa hur jag reagerade när senaste säsongens deltagare ställde upp i Vasan. (Hihihi...) Skadeglädjen kunde inte annat än titta fram och tanken som far i mitt huvud är: Jag åkte samma år, med samma förhållanden, och jag kom i mål. Alla avsnitten väcker så fina känslor inom mig och jag känner mig redigt stolt att jag har klarat av det deltagarna i serien går igenom. 
 
Den andra serien är kanske inte heller helt svårt att gissa sig till. Det är nämligen "Hela Sverige Bakar". Andra matlagningsprogram brukar jag sällan fasna för, men just bakning av dessa fina desserter och bakverka kan jag inte slita mig ifrån. Förra veckans avsnitt gjorde mig till och med så inspirerad att jag var tvungen att utsätta mig själv för en av utmaningarna. Jag bestämde mig för att baka vaniljhjärtan. Jag såg hur deltagarna i programmet verkligen slet med att lyckas, men att dömma av deras resultat var det en svår kaka att baka. Jag kunde inte tro att en kaka som ser så enkel ut kunde vara så svår att göra. Det var tvunget att göras ett försök. 
 
Formar inhandlades, dock tyckte jag det var väldigt ovärt att köpa riktiga formar så det fick bli vanliga aluminium. Sen började baket. 
 
 
Och ja, jag får nog medge att det var en ganska svårbakad kaka. Men för att vara ett första försök ser den ganska fin ut och det viktigaste, den smakar som den ska!
 
Så välkomna på lite fika hemma hos mig, jag bjussar på nybakta vaniljhjärtan <3
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress