L8

Ro för själen
 
Det finns nog inget som gör mig så rofylld som att vistas ute i naturen. Att bara ströva ut i skog och mark och känna lugnet runt omkring. Därför var det självklart att följa med på en vandring i den norska naturen tillsammans med mina fina vänner. Dock kan jag inte komma ifrån att jag var lite nervös innan avfärd eftersom jag aldrig gett mig ut på en vandring där jag ska bära min egen packning i en ryggsäck på ryggen och bara vandra ut på okänd mark. 
 
Totalt avverkade vi ca 6 mil uppdelat på tre dagar och spännande nog var den omgivande naturen väldigt olika under dagarna. 
 
Dag 1 bjöds vi på en fantastisk utsikt över ett fjällikt landskap. Dock hann det bli väldigt mörkt innan vi var framme vid slutmålet eftersom tågresan drog ut på tiden. Men vad gör väl det?
 
 
Dag 2 rörde vi oss mot lägre m.ö.h och det något färggladare omkring oss, höstens alla färger är verkligen helt fantastiska!
 
 
Denna dag blev dock lite av en prövning för min del, då ett av mina knän tyckte att det inte var roligt att vandra längre. Så i väldigt långsamt mak tog jag mig ändå till målet. Sen kanske det ska nämnas att vandringen denna dag mer liknade klättring än vandring...
 
Dag 3 satte vi av för att vandra utmed en fors djupt ned i en dal. Lyckligtvis nog hade jag möjligheten att låta min väska ta bussen så att jag kunde slutföra vandringen. Knät var fortfarande inte på min sida. Det blev en spännande etapp där jag för att klara knät fick gå baklänges ner för varje brantare nedförluta. Tror det var en hel del norrmän som undrade vad jag håll på med, men i mål kom jag!
 
 
Längtar verkligen till det finns tillfälle att ge mig ut på ytterligare en vandring, lördagsgodis för ögat varje dag är verkligen helt underbart!
 
 
amo

Det där det gjorde vi f*n så bra!
Hurra!

Fjällen är the shit :D

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress