L8

Nästan huvudstadsbo...
 
Efter både en helg och 3-dagars kurs i storstaden är det skönt att få vara hemma i några timmar. Det är skönt med lite andra miljöer och massa trevligt folk, men som du vet "borta bra, men hemma bäst".
 
Helgen spenderades i alla fall men mina två fina vänner. Massa prat, god mat och spa-upplevelse. På söndagen blev det till och med lite kulturellt med en tur på Hallwylska muséet. Och så klart fönstergluttande på NK...
 
 
 
Tror att det kommer behövas en hel del julpyssel runt om kring mig i år för att komma i julstämning, för den lyser då i nuläget med sin frånvaro. Jag kan inte få in i huvudet att det i helgen redan är första advent. Min sinnesstämmning säger mig att det är början av november och att det är långt kvar. Trots att jag i år redan fixat med julkort. Jag kan tänka mig att mycket beror på att jag kommer vara på jobbet fram tom julaftonsmorgon...?
 
Det känns ytterst ovanligt eftersom jag vanligtvis vid denna tiden är i full färd med att sätta upp julgardiner och planera julbak. Men det kanske är en del i att livet nu klivit in i nästa fas. Den fas där det ska lekas vuxet och jobbet tar upp aldeles för mycket av ens tankar. Lite sorgligt och jag tänker göra det jag kan för att streta emot. Det ska bli julstämmning i år också!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress