L8

Husdjur.
 
Jag saknar verkligen ett husdjur, men eftersom vi bor i lägenhet och är väldigt sällan hemma har jag inte tyckt att det någon vidare idé. Men så fick jag en snilleblixt häromveckan. 
 
 
Det finns ju fåglar som jag kan mata! Jag får känslan över att ha något att ta hand om samtidigt som det inte kräver allt för mycket tid. Det viktigaste från min sida är att se till att det alltid finns mat och det kan jag ju faktiskt greja. 
 
Till att börja med införskaffade jag en gren som jag satte fast i balkongräcket dekorerad med talgbollar. Några dagar senare kunde jag sätta upp mitt nyinförskaffade fågelbord fyllt med frön och nötter.
 
Men tänk om fåglarna inte hittar hit? Oron nästlade sig fram bland mina tankar. Efter en helg borta från lägenheten kan jag nu säga att någon har ätit på talgbollarna, lycka! Samt under förmiddagen idag var det till och med lite bråk mellan en talgoxe och några andra småfåglar som jag inte kände igen om vem som skulle få ta för sig av gobitarna. Känner mig som en stolt matte och hoppas att jag kanske kan få se en domherre innan våren kommer!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress