L8

Från A till B.
 
Det kändes lite som att arbeta i motvind igår. Men det då tur att det infann sig igår och inte idag. Det hela började med att bromsarna "försvann" på bilen i onsdags. Bromsvätskan rann nämligen snällt och fint ut på golvet när vi parkerade i garaget. Eftersom det var röd dag i lördags fanns det inte tillfälle att få hem reservdelar. Det är alltså cykeln som gäller. I alla fall tills sambon kommer hem i slutet at veckan och bidrar med know-how kunskaper. Så igår bestämde jag att ta cykeln till jobbet och därefter kunna ta tvåhjulingen till mataffären. Tji fick jag. Väl nere i cykelgaraget möts jag av ett platt framdäck. En promenad till jobbet alltså. 
 
 
Hemma igen kommer jag på att jag köpte reservslangar till cykeln när jag tog mig runt Vättern i somras. Ner för att hämta framdäcket och fram med reservslangen. Hmm. Vilken tur att jag inte fick punktering på Vättern, för det var då inte rätt slang jag hade fått med mig hem. Det blir till att laga hålet på den befintliga slangen. Hittar lagningskittet och börjar leta hål med hjälp av vattenbaljan. Hittat! Fram med plåster och lim. Hmm. Lim tuben är slut.
 
På kvällen ringer sambon och jag berättar om mina motgångar. 
-Du kan väl låna min cykel? Säger han snällt. Det låter ju inte helt fel. 
-Vart är nyckeln? Frågar jag. 
Det blir tyst en stund, innan han svarar mig. Nyckeln är i Linköping med sambon. 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress