L8

God morgon och God natt!
 
Då är premiären avklarad. Jag har nu avverkat min första 12h natt på jobbet och jag överlevde. Tror till och med att jag gäspade minst av oss allihopa. Så nu är det frukost och sedan dags för sängen. 
 
I går bestämde jag mig förövrigt att ta ett steg framåt i min strävan att lära känna min cykel inför Vättern. Vad har jag och cykeln inte testat tillsammans? Jo, skogsteräng! Eftersom min hoj inte är en renodlad racingcykel utan en hybrid så kändes det som en bra utmaning. Jag tog en ny sväng genom bostadsområdena i närheten och tog mig tillslut fram till friluftsområdet Hemlingby. Där tog jag sikte på milspåret som jag blivit rekommenderad och trampade iväg. Efter en omväg på tillbakavägen slutade kalaset på totalt 4 mil, vilket till min lycka kändes helt okej för rumpen.  
 
 
 
Milspåret var en aldeles lagom utmaning för mig och jag tror att det kommer bli en favorit i repris inom kort. Det var blandat fint upptrampat spår med steniga och rotfyllda passager och sumpområden där det var spång som gällde. En riktigt rolig tur! 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress