L8

Sista sista!
 
På måndag börjar det! Jag ska äntligen få göra något vettigt på dagarna :) Schemat har kommit och jag har fått instruktioner om hur den första tiden kommer att se ut, så skönt att få en uppstyrd start!
 
På sätt och vis har det både tagit tid att få ett jobb, men samtidigt har det gått ganska snabbt. Jag slutade att arbeta på mitt senaste jobb sista maj. Under sommaren laddade jag batterierna och kunde i slutet av sommaren äntligen cascha hem ett godkänt på min resttenta. Sen vankades flytt, uppackning och uppladdning inför Lidingö. I oktober började således mitt jobbletade att ta en mer allvarlig ton. I december fick jag mitt första samtal om intervju och i februari fick jag klartecken. 
 
Från att jag aktivt började söka har det alltså tagit ca 4 månader, men från att jag slutade jobba har det gått betydligt längre. För mig som varit hemma under dessa 4 månader har det känts lite för länge och under december mellan allt julpyssel har jag pendlat mellan att klättra på väggarna till att desperat leta bland alla jobbannonser. Men jag får nog säga att januari var den jobbigaste månaden. All kreativitet tog slut för mig och att vänta på samtal om att jag gått vidare för en nästa intervju var väldigt påfrestande. 
 
Under perioden har jag verkligen fått lära känna mig själv på att annat sätt. Vad händer när jag själv ska finna drivkraften framåt? Det är bara mig som utfallet beror på, jag kan inte skylla på någon annan. Och jag får nog säga att jag blivit ganska frustrerad och arg på mig själv under vissa perioder. Tänk att jag har så svårt att stå upp för mig själv och att ta tag i uppgifter som jag säger till mig själv att jag ska göra. På kvällarna har jag ofta känt mig väldigt optimistiskt och tänkt på flertalet saker som jag ska ta tag i under morgondagen. Men sen kommer morgonen och jag blir genast en liten fegis. 
 
Det komiska i det hela var att detta även kom fram under de peronlighetstester jag genomförde för jobbet jag ska börja. Ja, jag får väl i alla fall säga att jag har en del självinsikt om mig själv!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress