L8

Höstrusk
 
De senaste dagarna har hösten börjat träda fram ordentligt. Det regnar om vart annat och det har till och med varit minusgrader på morgonen. Raggsockarna har åkt fram och lika så stickningen fram emot kvällskvisten. Det är verkligen rofyllt då mörkret börjar lägga sig och jag själv sitter med något pyssel för händerna i soffan. 
 
Jag har nu äntligen fått ro att avsluta mitt vantpar och de blev ganska så okej, med tanke på att den ena vanten var den första mönsterstickade vanten jag någonsin gjort.
 
 
Vantarna har något konstig proportion, så jag kommer nog att tvätta dem en gång först så de krymper något. För just nu är de väldigt långa och går högt upp på armen, likt en par balhandskar. 
 
Under gårdags kvällen kunde jag även avsluta ett pannband till E, så han slipper frysa om öronen.
 
 
Känner mig ganska nöje med det, hoppas att det passar annars får jag väl ta det själv!
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress