L8

Jag och Pelle.
 
Jag har en ny kompis. Han heter Pelle. Han är busig ibland och tycker om att sitta i mitt knä. Jag har fått det ärofyllda uppdraget att vara Pelles sällskap när hans matte är iväg på äventyr.
 
 
Självklart håller vi till på Pelles hemmaplan, vilket är det hemtama Dalarna. 
 
Det märks verkligen skillnad mellan katters sällskap och hundars. Katter har en helt annan känsla gällande integritet och du vet aldrig riktigt vad denne tänker. En katt kommer när den vill och tar egna beslut. En hund däremot vill mer än gärna vara din bästa vän och delar uppet med sig av sin personlighet. Flockdjur och solitärdjur. 
 
Jag har alltid föredragit katter, mest tror jag för att jag alltid haft katt och aldrig hund. Men sen E:s familjs små yrväder kom in i bilden får jag nog säga att jag inte längre är helt säker. Båda fyller ett tomrum, men på väldigt olika sätt. 
Tant Pennan

Ååh gosekatten! Vilken liten mysis! <3 Men jadu... dom tre små grå har ju som sagt sin charm!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress