L8

Jobbhelg!
Nu är det bara att börja ladda inför en 6 dagars vecka, fast egentligen började jag nog redan för ett tag sedan. Jag har egentligen inget problem med att jobb helg, förutom efteråt. Skulle nog jämföra det med ett långlopp. Du tänker i huvuvdet att "dit ska jag", och dit orkar du, men sen tar det lite slut. Det brukar vara ungefär samma med mitt helgarbete. Visserligen kan jag tänka mig att det oftast beror på att det är svårt att få till hellediga dagar i veckan, utan jag i stället börjar lite senare, eller slutar lite tidigare. Vilket resulterar att jag efter helgarbetet känner mig lite sliten. 
Men tänk de som alltid jobbar 6 dagar per vecka, eller kanske 7? Där har jag nog inget att komma med. Eller handlar det bara om inställning? 
 
För att jag ska må bra behöver jag några timmar per vecka när jag får leka lite hjärndöd och bara ligga i soffan och klicka på datorn. Det skulle nog inte gå att få till om jag arbetade 7 dagar i veckan. Jag kan tänka mig att egentiden har en del med det kreativa tänkandet att göra. Om vi bara har ett monotont arbete och inte behöver hitta på nya lösningar kanske egentiden inte är viktig på samma sätt? Nä, nu är jag bara pjoskig. Vilket 90-talist tänk...
 
 
By the way... I går fick jag mönstret till mitt klänningsprojekt, vilket resulterade i att jag sydde en provklänning under hela gårdagskvällen. Måste säga att det till en början såg lite mörkt ut, men efter lite mönsterändringar kommer det nog att bli en otroligt fin kreation :)
 
EARTH HOUR: GLÖM INTE ATT SLÄCKA LAMPAN PÅ LÖRDAG KL 20.30-21.30!!!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress